Kupując urządzenie spalinowe mało kto dokładnie czyta warunki gwarancji. A to duży błąd. Wielu producentów uzależnia fakt nabycia świadczeń gwarancyjnych dopiero po wykonaniu przeglądu zerowego w autoryzowanym serwisie. W naszej firmie przyjęliśmy zasadę, że przegląd zerowy (czyli pierwsze uruchomienie) jest wliczony w cenę towaru. Podobnie jest również z pierwszym przeglądem kontrolnym – tzw. „po dotarciu”. W serwisach zewnętrznych koszt takiej usługi może się wahać w granicach 15-40 zł, w zależności od rodzaju urządzenia. Należy o tym pamiętać, bo to pierwszy z „ukrytych kosztów” na jaki można się natknąć kupując sprzęt „w kartonie”.
Jeżeli przegląd zerowy wykonywany jest w obecności klienta, czynność ta zazwyczaj połączona jest z instruktarzem. Uczulamy przyszłego użytkownika na kwestie bezpieczeństwa, prawidłowej obsługi i konserwacji. W sprzedaży wysyłkowej, fakt wykonania przeglądu zerowego dokumentujemy dodatkowym protokołem.
Szczegóły procedury przeglądu zerowego pilarki spalinowej:
Na przykładzie pilarki spalinowej Dolmar PS420C
- Rozpakowanie z kartonu wraz ze sprawdzeniem kompletności, poprawności dołączonego osprzętu i dokumentacji.
- Montaż testowego układu tnącego.
- Zalanie paliwa (z olejem) i oleju na łańcuch.
- Pierwsze uruchomienie:
- Uruchomienie maszyny.
- Kontrola poprawności działania układu smarowania.
- Rozgrzanie silnika.
- Kontrola i opcjonalna regulacja obrotów.
- Kontrola działania mechanizmu hamulca.
- Demontaż testowego układu tnącego.
- Usunięcie paliwa i oleju.
- Czyszczenie pozostałości płynów eksploatacyjnych.
- Zapakowanie maszyny wraz z kompletem osprzętu i dodatkami według specyfikacji zamówienia.
Zalecenia dotyczące dalszej eksploatacji:
Po okresie dotarcia (wypaleniu pierwszych 5-10 litrów paliwa) zaleca się wykonanie przeglądu we własnym zakresie – celem weryfikacji maksymalnych obrotów silnika. Przegląd ten nie jest wymagany z punktu widzenia warunków gwarancji i może być wykonany odpłatnie. Lista Autoryzowanych Punktów Serwisowych znajduje się na druku Karty Gwarancyjnej.